tisdag 18 september 2012

Bloodlines - Richelle Mead

Bloodlines - Richelle Mead

Titel: Bloodlines
Författare: Richelle Mead
Antal Sidor: 421
Förlag: Razorbill
Utgivningsdatum: 23 augusti 2011

 Sydney protects vampire secrets - and human lifes.

Sydney belongs to a secret group
Who dabble in magic and serve to bridge
The world of humans and vampires.

but when sydney is torn from her bed in the middle of the night, she fears she's still being punished for her complicated alliance with dhampir Rose Hathaway. What unfolds is far worse. The sister of Moroi queen Lissa Dragomir is in mortal danger, and goes into hiding. Now Sydney must act as her protector.

The last thing Sydney wants is to be accused of sympathizing with vampires.And now she has to live with one....


Wow. Har äntligen lyckats köpa denna bok efter att ha glömt bort att den fanns. Haha. Jag är ett Stort fan av Vampire Academy och jag älskade verkligen alla böcker. Jag tänkte att denna bok inte skulle bli lika bra för att mer parten av vad jag gillade med Vampire Academy var ju att Rose var ... ja Rose. Badass! 

Men när jag nu har faktiskt läst den så gillar jag faktiskt Sydney. Jag tycker väl att Jill var lite tråkig men inget annat än det. Jag gillar självklart Adrian. Gillade honom inte så mycket förut för tyckte alltid att Rose och Dimitri va "Soulmates" och att Adrian var i vägen, det var väl både bra men ändå dåligt på något sätt.

Jag gillade världen vilket är lite uppenbart för att det är samma som VA men denna sidoserie är mildare än VA. Det jag menar är att Rose gjorde VA badass. Det hände mer och det jag älskade mest var att hon inte var hjälplös. Jag tror det var det som fick mig att fastna för VA i början. Att det inte var en stor farlig kille som skyddade den hjälplösa flickan utan att det i denna serie är en tjej som ÄGER killarna och slår dom på det mesta och är inte hjälplös ALLS. Utan är där ute med dom stora pojkarna. Det är nog vad jag fastnade för mest.

Historien är ju mindre gripande på något sätt. Det är otroligt mycket mindre våld i denna bok jämfört med VA men jag tycker att den faktiskt lyckades göra mig nöjd. Jag må inte sitta och räkna sekunder innan nästa bok kommer men jag kommer verkligen att köpa den när den har kommit ut.

Favoritcitat:
Sydney to Adrian - "I'm so glad I've got your valuable opinion on that. I'll be sure and note it when I file my complaint to the city council for their inadequate ocean views."

Betyg: 3,5/5   = D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar